alt det, du kan ønske dig
Saturday May 25th 2019
Produkttips.dk logo

Nyheder dag for dag

april 2019
M T O T F L S
« mar   maj »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Arkivet

Sådan planlægger du det perfekte bryllup

Når man skal fejre to menneskers ”ja” til hinanden med en stor bryllupsfest, kan der ofte være rigtig mange ting, som kan være en god idé at forberede længe inden selve brylluppet løber af stablen – og ofte kan det være en rigtig stor, og til tider uoverskuelig, opgave at skal give sig i kast med. Nogle af disse overvejelser kan være en god idé at gøre sig, når forberedelserne så småt skal til at i gang:

  • Hvor og hvornår skal brylluppet foregå? Både i forhold til datoen, tidspunktet på dagen, hvor henne i verden og på hvilken konkret adresse.
  • Hvor mange gæster skal inviteres til brylluppet? Og hvem skal inviteres?
  • Hvad er budgettet for selve brylluppet? Hvor mange penge ønsker I eksempelvis at bruge på maden, og er der andre steder, hvor I eventuelt ønsker at spare en smule?

Spørgsmålene er mange, og overvejelserne må være grundige, for at det er muligt at træffe en beslutning, der gør jeres store dag til den aller bedste bryllupsdag som overhovedet muligt.

Fem gode råd til at planlægge en perfekt bryllupsfest

Her finder du nogle af de bedste råd, så du kan planlægge den store dag:

  • Arranger brylluppet i god tid, og send invitationer ud til gæsterne senest fire uger før selve brylluppet. Det kan også ofte være en god idé at sende en mail, sms, brev eller lignende til nogle af de vigtigste gæster, så snart I kender datoen for brylluppet – på den måde kan gæsterne sætte kryds i deres kalender, så de er sikre på at de har tid til at komme og fejre jeres store dag med jer.
  • Maden er ofte vigtigere end man tror. Mange mennesker vælger muligheden: bestil mad ud af huset i Herning. Herved er man nemlig fri for selv at skal stå med al besværet om at kreere diverse lækre retter til bryllupsfesten, og man kan på den måde blot koncentrere sig om at nyde den store dag sammen med sine dejlige gæster.
  • Aftal med et familiemedlem eller med en ven eller veninde, at vedkommende skal være toastmaster, og derved får ansvaret for at holde styr på diverse taler, sange og andre festlige indslag. På den måde kan man sikre sig at man selv, og alle gæsterne, får hørt alle de smukke taler og sange, og at de bliver leveret på de rigtige tidspunkter mellem forretten, hovedretten og desserten.
  • Forevig den store dag med flotte billeder. De fleste bliver glade for at kan se på fine billeder fra dagen – ofte på billeder taget af en professionel fotograf, hvorved man sikrer sig at billederne bliver super gode og flotte.
  • Book en stylist eller frisør i god tid. Det kan være rart at bestille en professionel til at ordne håret og brudemakeuppen, så man kan sikre sig at der ikke går kludder i frisuren med en dårlig hårdag, eller at man gør noget forkert med makeuppen, der ødelægger det fulde og flotte billede af den smukke brud.