Mangler du den perfekte butik til din virksomhed?

Der skal gøres mange overvejelser, når du enten starter ny virksomhed eller ønsker en ny butik eller nyt lokale. Du skal være tilgængelig for kunder, produktet skal passe ind i de eksisterende rammer, prisen skal være overkommelig for dig, så du ikke går nedenom og hjem allerede den første dag og lignende. Der skal foretages en masse til- og fravalg.

Køb eller leje?

En af de vigtigste områder, du skal koncentrere dig om, er om du vil købe eller leje et lokale til butikken, for at kunne få et overblik over udvalget af lokaler, der er til rådighed. Du kan også lave en research i denne fase, hvor du får indblik i, hvad det koster at købe versus at leje. Her skal du især tænke på beliggenhed, stand og formål med butikken.

 

Er du en online forhandler, så behøver lokalet måske ikke ligge så centralt, hvilket kan være en stor besparelse her. Kræver det derimod, at du er tæt på din kundekreds i indre by, og butikken er synlig, så er beliggenhed en væsentlig faktor for dig. Da kan det i stedte være, at du skal gå mere på kompromis med lokalets stand. Husk først og fremmest at have målgruppen for øje, når du vil vælge lokaler til din butik.

 

Ikke vælg det første og det bedste

Finder du et lokale, som bare er dig, og er du en forretningskvinde eller –mand, som ønsker at komme hurtigt udover stepperne, så skal du være påpasselig. Mange undervurderer, at det er en stor beslutning at skulle finde nyt lokale. Arbejdsmiljø, indeklima og indretning har enorm betydning for, om din virksomhed kommer til at gå godt eller ej. Vælger du noget for hurtigt, kan du risikere at finde noget den efterfølgende uge til den halve pris, som muligvis er i bedre stand og har en bedre beliggenhed.

 

Vælger du det forkerte, kan det blive en dyr omkostning at skulle flytte til endnu et nyt sted. Det er dyrt at flytte. Vil du sikre dig, at du finder den helt rette lokation til din butik, så kan du med fordel søge råd hos en ekspert som Nybolig Erhverv, der er en af landets stærkeste mæglere.