alt det, du kan ønske dig
Tuesday August 21st 2018
Produkttips.dk logo

Nyheder dag for dag

april 2016
M T O T F L S
« mar   maj »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Arkivet

Eksperternes valg af værktøjer til Facebook annoncering

Skærmbillede 2016-04-24 kl. 21.10.58Hvis du sidder og arbejder målrettet med Facebook annoncering, har du sikkert stødt på flere problemstillinger og kedelige rutiner som man skal knokle sig igennem med Facebook’s annonceplatform.

En af de mest nævneværdige er bl.a. split testing af målgrupper, hvor det kan være meget tidskrævende at skulle oprette 5 forskellige annoncer til over 50 forskellige målgrupper, som du har tænkt dig at teste. Power Editor er Facebook’s svar på deres egen annonceplatform for de mere avancerede annoncører, men selv dette værktøj kan være tidskrævende at opsætte sine større split tests i.

Derfor har vi samlet flere af de bedst anmeldte værktøjer, til dig som ønsker at få mere tid til at arbejde mere målrettet med Facebook annoncering. Denne tid finder vi ved at spare på alle de kedelige tidskrævende handlinger som Facebook’s egne værktøjer kan kræve af dig.

#1 Smartly.io – Facebook annoncerings svar på Formel 1

Det er svært ikke, at forelske sig i Smartly, så hvis du ikke allerede er hooked på idéen, så her er nogle bullets, som nok skal få med dig på Smartly-vognen.

Predictive Budget Allocation – Hvordan ville du ha’ det med at en algoritme automatisk går ind og re-allokerer budget til de bedste annoncer, så du minimerer din pris pr. konvertering? Det kan Smartly.

Automate Campaign Management Workflow – Med Smartly kan du oprette regler, som fortæller Smartly om du ønsker budgettet skal øges, sænkes, eller om annoncen skal stoppes – whatever you want. Du opstiller blot ”if this then do that”-parametre i Smartly, og så behøves du ikke at overvåge dine annoncer.

Ad Rotation – Vil du gerne kunne opsætte dine kampagner, således at de automatisk skifter annoncerne ud med en anden hver x. dag, så får du testet alle annoncerne lige værdigt, men også får bragt nye budskaber? Det kan Smartly også.

Det er selvfølgelig ikke kun lyserøde skyer, når man går med Smartly. Her spiller pricemodellen en væsentlig rolle, da du betaler udfra dit spend, altså dit forbrug på Facebook. Her koster det 500 EUR med et spend op til 10.000 EUR, fra 10.000 til 100.000 EUR betaler du 5 %, og herefter opnås bedre rabatordninger.

#2 Qwaya.com – Lysår bagud, men funktionerne er der

Det er desværre ikke rart at skulle starte med at sige, at et bestemt værktøj er lysår bagud. Det er desværre sagen for Qwaya, som set med Facebook ad-tech brillerne på, er langt bagud ift. Smartly.

Men tøv endelig ikke, for det er ikke kun negativt. Qwaya har nemlig mange af de features, som Smartly har, de grundlæggende som bygger et godt fundament for et værktøj som kan spare dig en masse tid, men også optimere dine annoncer til bedste evne. Her kommer du nemlig ikke til at betale for alle de fancy funktioner som Predictive Budget Allocation, men får bare grundstenene.

De features, som alle Facebook annoncører savner i Power Editor, finder du hos Qwaya. Det er bl.a. disse features.

Oprettelse af annoncer split tests – Puha. Det kan være svært at oprette den ene annonce efter den anden, og sørge for at teste alle kombinationer, og huske om man nu har lavet dem alle. Men dette kan Qwaya klare for dig. Du indsætter blot alle de tekster, overskrifter, billeder mv., så opretter Qwaya alle kombinationerne for dig.

Split testing af målgrupper – Her behøves du ikke at lave hundredevis af annoncesæt, navngive dem, sætte målgruppe etc., dette gør Qwaya for dig. (OBS: Smartly har selvfølgelig samme features)

Ad Rules og Ad Rotation – Hvis du savner roterende annoncer, så den skifter på samme måde som i Smartly, men også har mulighed for at opsætte ”regler” som Qwaya skal følge – dette finder du også i Qwaya.

Qwaya er måske lysår bagud, men deres prismodel er til at forstå. Hvis du er alene om at bruge det, koster det $149 om måneden, op til 5 brugere koster det $249, og op til 10 brugere koster det $349. Det er lidt nemmere at sluge end 5 % af ens forbrug.

Honorable mentions:

AdEspresso Adphorus
Driftrock
Kenshoo
StitcherAds
Om denne forfatter:

Kristian Larsen er medejer af PL & Partners, som er et Facebook-baseret marketing bureau. Han har bl.a. besøgt Facebook’s europæiske hovedkontor i

Dublin flere gange, men også været foredragsholder hos Facebook og delt ud af sin viden om Facebook annoncering til både andre annoncører, men også Facebook selv.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.